Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

23 December 2018 | Nederland, Rijswijk

Dag allemaal!

Er staat -over een week- een nieuw avontuur op stapel en dat wil ik graag met jullie delen. Ik ga namelijk 3 maanden met onbetaald verlof om de Caribbean (verder) te ontdekken.
En.... dat doe ik niet alleen, nou ja, de eerste twee weken dan! ;) We (mijn lief Ferry & ik) vertrekken 30 december en op 1 april 2019 word ik weer op kantoor verwacht...

Wat is het plan?

Barbados
De eerste twee weken gaan Ferry en ik samen Barbados verkennen. Twee weken vakantie met 28 graden, zon, strand, zee, snorkelen, keertje duiken, rum, jungle, lekker eten, (piraten)cultuur opsnuiven, oud&nieuw, enz. Even heerlijk genieten van 'echt samen', want de 2,5 maand erna zal het contact heel anders zijn.... (lees: digitaal). Wanneer Ferry in het vliegtuig terug naar Nederland zit, vlieg ik naar Dominica, waar -naar verwachting- mijn grootste uitdaging wacht... al zal het afscheid nemen ook niet makkelijk zijn...

Dominica
Dominica is níet de Dominicaanse Republiek! Dát eiland heb ik al vrij goed en regelmatig bekeken. Dominica is een zeer groen eiland net boven Martinique en ten zuiden van St Maarten. Over dit eiland loopt een trail van zuid naar noord; de Waitukubuli trail. Ik ben van plan deze te bewandelen. Met een gids. Zodat ik geen bezienswaardigheden mis kan lopen, zoals prachtige ongerepte watervallen, zwavelmeren, ongelooflijke uitzichten, borrelende vulkanen, bizar dikke bomen, enz. De wandeling is iets minder dan 200km en de afstand is verdeeld over 14 segmenten, dus zou het -theoretisch gezien- in twee weken kunnen. Nu ben ik geen geoefend wandelaar en al zeker niet in bergen, warmte en mét backpack, dus wellicht doe ik er iets langer over. Daarnaast zijn helaas niet alle segmenten geopend door de orkaan die daar in september '17 flink heeft huisgehouden. Vele overnachtingsmogelijkheden en gebieden zijn hiervan nog niet hersteld. Misschien kan ik wel ergens een handje helpen puin ruimen in de jungle. Ik heb de tijd...

Zeilbootje varen
Als ik de bijna 200 kilometers in de benen heb én genoeg heb gezien van Dominica wil ik proberen een lift te regelen op een zeilboot(je) en daarmee naar een ander eiland te hoppen. Dit zou eenvoudig (is me verteld) mogelijk moeten zijn vanaf de havenstad Portsmouth in het noorden van Dominica.
Waar ik daarna terecht zal komen is dus nog een verrassing; zo'n bootje kan alle kanten op... Letterlijk... Voor wie het zich nog kan herinneren; ik had behoorlijk last van zeeziekte (zie ook mijn laatste vaar-blog: https://wieteke.waarbenjij.nu/reisverslag/4420825/totaal-ongeschikt). Toch bleef de wens sluimeren om eens op een zeilboot in de Carib te varen en daarom ga ik het nu dus gewoon doen en als het niets blijkt te zijn stap ik af zodra dat kan en stel ik mijn plannen bij. Gewoon omdat het kan. Ik kan trouwens ook met vliegtuig of ferry (zo'n veerpont, dus níet mijn vriend!) naar een ander eiland, dus dat eilandhoppen / Caribbean ontdekken hoeft daar geen hinder van te ondervinden.

Terugreis
Ik heb al een bijzondere terugreis op het oog; een 16-daagse cruise via Barbados, Antigua, British Virgin Islands, St.Kitts, Azoren en Spanje naar Engeland. Daar zou ik dan eind maart aankomen en dan hoef ik nog maar een uurtje naar Nederland te vliegen. Geen jetlag. Geen lange vliegreis. Wel; heel veel ontspanning in veilige omgeving, lekker eten, entertainment, een goed bed, nóg meer caribische eilanden en vooral heel erg genieten. Ik hou van het cruiseleven! :D

Op dit moment zijn alleen de vlucht naar Barbodos en Dominica geboekt. Daarna is nog alles mogelijk en staat er dus niets vast. Wat zal het worden? Volg je me op dit avontuur?

Maar nu eerst: KERST! Maak er mooie dagen van én begin het nieuwe jaar op een spetterende manier. Gaan wij ook doen... in Barbados!

Tot de volgende blog!
Zonnige groetjes van mij (en Ferry)

  • 23 December 2018 - 07:11

    Ferry:

    Leuk lief! Op naar een nieuw avontuur, het zal wat gaan worden...Kus!

  • 23 December 2018 - 07:12

    Hendrik:

    Jeetje Wieteke, wat ga je nu allemaal weer doen? Vind het wel super van je en je Ferry. Ben nu al beniewd naar je volgende berichtje.
    Zou zeggen heeeeel veel plezier en laat ons ook iets mooi zien van die andere wereld.
    Liefs Hendrik

  • 23 December 2018 - 08:28

    Kathrin:

    Heel veel plezier en kom veilig terug!

  • 23 December 2018 - 09:26

    Anke Deen:

    He reislustig nichtje. Vanuit het regenachtig Grootebroek heel veel plezier gewenst van Jacco en ikzelf. (Ons) groetjes aan Ferry en geniet!
    Liefs Jacco en Anke

  • 23 December 2018 - 19:06

    Ilonka:

    Hi Wieteke,

    wat leuk om weer eens van je te horen!

    Leuke plannen, ik mis de carieb!!!

    Heel veel plezier,
    Ilonka

    PS:
    Misschien heb je na terugkomst eens tijd om bij te kletsen?

  • 24 December 2018 - 06:30

    Tobias:

    Hey Wieteke en Ferry!

    Weer een nieuw avontuur tegemoet. Geniet ervan en van elkaar zolang dat kan. Heel veel plezier en gezondheid gewenst. En voor de terugreis naar huis, you never know want Engeland kom ik vaak.....
    Dikke knuffel!

  • 24 December 2018 - 07:09

    Bas:

    Ha Wieteke,

    Heel veel plezier met je mooie reis! Klinkt goed allemaal!

    xb

  • 24 December 2018 - 09:09

    Marrijke:

    O Wieteke wat leuk dat je me op de lijst hebt gezet.
    Ik ga je volgen, super van je!
    Liefs en hele goede reis/vaart,
    Marijke Admiraal
    (Jirnsum-Amsterdam)

  • 26 December 2018 - 11:54

    Erma:

    Bon voyage! <3

  • 27 December 2018 - 12:43

    Harriet:

    Wat een mooie tijd ga je tegemoet . Ik ben benieuwd naar je ervaringen en ga je verslagen wel zien

  • 30 December 2018 - 16:16

    Wendy:

    Geweldig Wiet! Heel dapper en tof! Wens je onwijs veel plezier, geluk, gezondheid toe in dit mooie gebied! ♥

  • 03 Januari 2019 - 06:50

    Niels Van Campen:

    Hai Wieteke!

    Wat een fantastische plannen! Inmiddels zijn jullie natuurlijk al vertrokken en volop aan het genieten. Goed begin van het nieuwe jaar!
    Heeeel veel plezier samen en over een tijdje in je eentje. Ik zie de verslagen, foto’s en videos graag tegemoet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 48782

Voorgaande reizen:

23 December 2018 - 31 Maart 2019

Exploring the Caribbean - 2019

30 April 2016 - 29 April 2017

Jouw Personal Planner

30 November -0001 - 30 November -0001

2004-2009

01 Juli 2012 - 30 November -0001

33+ Tijd om te genieten!

Landen bezocht: