Home Sweet Home - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

16 Augustus 2013 | Nederland, Grootebroek

Lieve allemaal!

Ben weer thuis! Maar dat hadden jullie al uit de titel begrepen waarschijnlijk, hahaha! Nu is ‘thuis’ bij mijn ouders in Grootebroek. Mijn hele reis heb ik de plek waar ik op dat moment overnachtte als ‘thuis’ aangeduid, maar dit voelt wel duidelijk anders! :D Ik zal hier blijven tot ik een baan én een huurappartementje in Den Haag heb gevonden; éérst de baan, daarna het appartement. Ik ben druk bezig met solliciteren naar een functie als management assistent. Als je iets weet....? ;)

Het heeft even geduurd sinds mijn laatste blog en dat heeft puur te maken met het feit dat ik bijna de hele tijd op één plek ben gebleven; bij Iris in Zuid-Frankrijk! Het was heerlijk! Langs het Canal Du Midi heb ik heel wat kilometers gefietst, veel van de zon genoten in de tuin en op het strand (maar ook wij hadden een tijdje minder weer...), geprobeerd en geslaagd om het zwembad in de tuin weer op de rit te krijgen, verschillende markten afgestruind, beetje paard gereden en het vooral heel gezellig gehad met Iris en haar familie.

Na vijf weken bij Iris te hebben doorgebracht ben ik vanuit Marseille naar Eindhoven gevlogen en heb ik daar nog heerlijk een weekje bij mijn oom en tante (die ik al véél te lang niet meer gezien had) in Veldhoven doorgebracht. Samen hebben we gezellige uitstapjes gemaakt en heerlijk bijgekletst!
Ik had mijn ouders een andere datum doorgegeven dan dat ik daadwerkelijk van plan was terug te komen...... Ik wilde ze namelijk verassen bij de Nijmeegse Vierdaagse! En verrast waren ze; perplex waren ze! Geweldig was het!! Ik stond ze op te wachten met een heel vet spandoek (zie facebook) en sprong daar achter vandaan toen ze in de buurt waren. Echt superleuk!
Eenmaal terug bij mijn ouders heb ik vlak daarna alweer mijn spullen gepakt en ben ik op de fiets naar Friesland vertrokken om daar low-budget wat vrienden op te zoeken die ik vreselijk gemist had! Heerlijk was het om weer met ze samen te zijn. Nu ben ik weer thuis en heb besloten daar voorlopig te blijven, om; me heerlijk te settelen met mijn eigen spulletjes, kleding e.d. om me heen, sollicitatiebrieven te schrijven, een crash-course Zouk te volgen (eind augustus ga ik naar een Zouk-congres in Amsterdam) en af en toen eens af te spreken met iemand die ik al te lang niet meer heb gezien. Langzaam dus weer gewend raken aan de Nederlandse Maatschappij...

Nog even een korte chronologische samenvatting van de hoogtepunten van de afgelopen 14 (!!) maanden; mijn ‘Gap Year’ / Sabattical:
- 2,5 week dansvakantie in Havana/Cuba met Ilse
- 5,5 maand gevaren/gezeild/gewerkt rond Europa
- huis in Jirnsum verkocht!!!
- 7,5 maand gereisd door de Caribbean (DR en Cuba), Midden- en Zuid-Amerika (Costa Rica, Brazil, Argentina en Uruguay) en West-Europa (Zwitserland, Spanje, Frankrijk en Nederland!)
- in 65 verschillende bedden geslapen!! (7 nachten in bus en 3 in vliegtuig niet meegerekend)
- verschillende grenzen overgestoken met vliegtuigen, bussen, taxi's, zeilboten en ferry’s
- basis Spaans en een beetje Portugees geleerd en mijn Frans van heel lang geleden weer opgeduikeld!
- héél lang niet gewerkt (rare gewaarwording, maar wende erg snel!!)
- héél véél geld uitgegeven....
- véél te weinig gedanst!!! (dat kan nú gelukkig weer!!!)
- en last but not least; ont-zet-tend genoten en veel over mezelf geleerd!!!

Dit is voorlopig de laatste update.... Als ik een baan en/of huurappartement heb gevonden horen jullie via deze weg weer van mij. Bedankt voor jullie meelevendheid tijdens deze bijzondere maanden van mijn leven! Heb heel erg genoten van jullie reacties op mijn blog, de privéberichtjes (lang leve WhatsApp), skypegesprekken e.d. Ik heb regelmatig best wel last van heimwee gehad en was heel erg blij dat deze mogelijkheden er waren om in contact te blijven… Maar dat hoeft nu dus niet meer, want; IK BEN ER WEER!!!

Hasta luego (laterzzz) ;)

Liefs en dikke knuf van mij!

  • 16 Augustus 2013 - 17:59

    Evert:

    En wij (ik in elk geval) vonden het hartstikke leuk om jou te "volgen" op je wereldreis. Hebben erg genoten van je online verhalen en fotos.

    succes met solliciteren, hoop dat het snel gaat lukken
    groetjes Evert

  • 16 Augustus 2013 - 19:55

    Annet Van Zeijst:

    welkom thuis dappere Wieteke !
    Bedankt voor je spannende en boeiende varhalen
    Ik heb er van genoten
    En veel succes met je nederlandse plannen
    Groetjes
    annet

  • 16 Augustus 2013 - 20:29

    Janny.Pronk:

    Hoi Wiet,

    Fijn dat je er weer bent en als je je plekje in het haagje heb gevonden,ben je altijd van harte welkom.

    Dike kus
    Janny

  • 18 Augustus 2013 - 21:13

    Hendrik:

    Hoi,

    Wat heb ik genoten van jou verhalen en ervaringen over de wereld heen.Nou begint het leven weer opnieuw.Werken ,schoonmaken enz haha.Maar ja, dat hoort erbij.
    Ik hoop je nog een keer te treffen.Ik zeg altijd zeg nooit nooit,daarom zeg ik ook altijd te de volgende keer.

    Heel veel plezier in Den Haag of omgeving en maak er wat van.

    Dikke tút,

    Hendrik

  • 20 Augustus 2013 - 23:48

    Ron:

    Welkom thuis in ons mooie kikkerlandje en als je een keer in de buurt bent ben je altijd welkom


    Grtz Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 48808

Voorgaande reizen:

23 December 2018 - 31 Maart 2019

Exploring the Caribbean - 2019

30 April 2016 - 29 April 2017

Jouw Personal Planner

30 November -0001 - 30 November -0001

2004-2009

01 Juli 2012 - 30 November -0001

33+ Tijd om te genieten!

Landen bezocht: