Bootje varen [2] - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu Bootje varen [2] - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu

Bootje varen [2]

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

19 Augustus 2012 | Duitsland, Hamburg

Gruß dich allen!!!

Jaaaaaah, het is weer ‘Duitse tijd’! Londen ligt achter ons/mij en voorlopig blijf ik mij omringen door Duitstaligen en/of Duitse gebieden! Ook hier geldt weer; net alsof ik niet weggeweest ben. Het Duits gaat me nog even gemakkelijk af of misschien zelfs wel nog makkelijker! Op dit moment zijn we in Hamburg; dagtochtjes varen.
Maar nog even over Londen. Wat duurde dát lang…! 3 weken is echt een lange tijd voor een sail en dat merkte je aan iedereen. Ik heb redelijk snel een sportschoolabonnementje geregeld, zodat ik met regelmaat wat beweging had (sporten, zwemmen, sauna!) en er even tussenuit was. Was maar 10 minuutjes lopen van de boot, dus ideaal. Het centrum van Londen was minimaal 1,5 uur met de metro, dus minder ideaal. Aangezien ik het centrum ooit al redelijk vaak bezocht had, heb ik dat nu maar 2x even kort gedaan. We lagen bij Woolwich en dat bleek ook een leuk centrumpje te hebben met alle winkels die je maar nodig denkt te hebben (en een afro-kapper, die ook verrassend goed een blonde/blanke coup weet bij te werken!). Het was een beetje een achterbuurtje waar veel donkere mensen woonden > ik waande me bijna in Den Haag en voelde me dus prima thuis ;D
Met enige regelmaat hebben we tochten gevaren waarbij ik het dekwerk afwisselde met de catering. Dus het ene moment hard aan de touwen trekken en het andere moment schortje voor en dienblad in de hand. Lekker afwisselend, waardoor de tijd ook lekker snel ging. Op de dagen dat we geen tochten hadden, klusten we een paar uur aan het bootje en hadden we de rest van de dag vrij. Af en toe hadden we een gezellige (tot in de late uurtjes) crewparty én we hadden ‘The Daily Mooring’. Een nieuwskrantje gemaakt door één van de schepen met input van ons allen, waarmee we de tijd doorkwamen (en het was gewoon heeeeeel erg leuk!). Zie ook mijn facebook.
Er lagen maar een paar schepen aan de kade (ponton) -waaronder wij- en de rest lag aan grote boeien (moorings) op de Thames. De rest kon dus niet zomaar aan wal en daarvoor hadden we de dinghy-service; een klein snel bootje dat heen en weer voer tussen de schepen. Handig, maar vooral erg leuk; even over de Thames scheuren met dat ding was toch wel heel errug lekker!
Ohja, ik zou het bijna vergeten, maar we waren daar dus o.a. vanwege de Olympische Spelen; hoegenaamd niets van meegekregen. Hahaha. Ben in de buurt van het Holland Heineken House geweest, maar al dat hossende oranje is niets voor mij. Gelukkig waren er geen kaarten meer te koop, dus had ik een geldig excuus om om te keren! Verder heb ik nog een aantal bekenden gesproken en geknuffeld. Rinath, Martijn en Robert > bedankt!! Uiteraard ook vele leuke nieuwe bekenden ontmoet.
Op de terugweg uit Londen hebben we even een stop gemaakt in Harlingen, waar ik nog even heerlijk heb geknuffeld met Ruurd, Lisanne en Ilse. Ontzettend leuk om hen weer te zien. Het viel me door hen pas op dat ik een lekker kleurtje heb (zie foto). Sry, dames!
Komende week krijgen we voor 10 dagen gasten aan boord en gaan we eindelijk lekker zeilen (als de wind een beetje meezit tenminste). Grove planning op dit moment; naar Noorwegen! Na die 10 dagen weer een korte stop in Harlingen en daarna door naar de Oostzee, waar we o.a. een leuk tochtje naar Riga zullen maken. 8/9 oktober zijn we –naar verwachting- in Rotterdam voor de Race of the Classics Young Professionals (www.rotc.nl). Dat zal tevens alweer mijn laatste reisje worden op de Thalassa, want daarna stap ik over op de Atlantis! Wat vliegt de tijd!
Er zijn trouwens spannende ontwikkelingen rondom mijn te koop staande huis…. Zodra ik meer weet zet ik het op facebook en tzt zal ik het hier uiteraard ook vermelden!
Wish me luck!!

Geniet van het prachtige weer en tot de volgende keer ;)
Dikke knuf!!

Ohja, bedankt voor jullie lieve, leuke, fijne, heerlijke, blije reacties allemaal.
Ennuh ‘Arjen’, ik denk dat ik weet wie je bent, maar ik ken er meer…. volgende keer achternaam erbij??

  • 19 Augustus 2012 - 09:00

    Alex Deen:

    Hoi Wieteke,
    Je vermaakt je prima lees ik. het wordt hier bij ons vsndaag (19 aug.) de warmste dag van het jaar.We vieren de verjaardag van isette dus lekker buiten. (Hoewel het wel heeeel erg warm wordt). Maar alles wat rustiger aan dan moet het lukken. Heel veel vaarplezier en groetjes uit Zaandam. Leny en Alex en Lisette.

  • 19 Augustus 2012 - 11:28

    Tessa:

    Ha Wieteke,

    Dat klinkt erg goed allemaal. Wat maak je een hoop mee in een paar weken tijd zeg, en steeds weer wat anders! Superleuk! De foto's van Cuba hebben we trouwens gekregen van Ilse, die waren ook super! Ik ga straks met Charlotte naar Días Latinos, voor het eerst sinds de reis dat ik me weer in heerlijke latins sferen waag en misschien een dansje ga wagen (goede voornemens tijdens de vakantie verslappen toch weer snel als je weer thuis bent en moet werken:). Heel veel plezier de komende weken weer!

    Liefs,

    Tessa

  • 19 Augustus 2012 - 16:14

    Janny.Pronk:

    Hoi Wiet,

    Super gezellig verhaal weer, heb ervangenoten en in gedachten ben ik bij je.
    Ik had na je eerste reisverslag een heel enthouisast verhaal geschreven, maar ik kon niet vinden hoe ik moest reageren( leeftijd)
    Dus nu in de herkansing, blijf er lekker van genieten en vooral alles opschrijven,zaterdag gaan wij de turkse kust onveilig maken met de catamarel, heb er enorm veel zin in.
    En heel veel succes met je huis ik heb het net ingestraald dus het moet goed komen.

    Dikke kus Jan

  • 19 Augustus 2012 - 21:12

    Henny Van Ree:

    Hoi Wieteke,

    Leuk om je zo te volgen in alles wat je doet, meemaakt en je bent zeer reislustig en blijf genieten van alles wat je onderneemt en vooral blijven schrijven zodat we je kunnen blijven volgen. Succes ook met de verkoop van je huis en we lezen het wel. Groetjes en geniet ervan.

    Liefs,
    Henny van Ree

  • 19 Augustus 2012 - 22:13

    Lisanne Peters:

    Hey lieverd!

    Wat leuk om die foto te zien! Ja bent zeker het bruinste beertje maar ik heb vandaag weer mn best gedaan in de zon dus hoop dat di over een wk wat meer richting jou kleur ben! Groot verschil is natuurlijk dak overdag op kantoor niet veel kleur krijg en jij aan boord lekker doorgaat haha!

    Leuk om nog even na te lezen wat je allemaal beleefd hebt en zoals ik al zei ik duim met je mee voor je huis dat het maar gauw je exhuis mag worden!

    Dikke knuffelz

  • 20 Augustus 2012 - 09:14

    Sas:

    Hahaha, heerlijk meis, weer weg uit Engeland en op het water weer op. Ben blij dat je weer on the run bent en hoop dat je huisje erg goed gaat met de nieuwe ontwikkelingen!!
    Spreek je snel weer!! XX

  • 20 Augustus 2012 - 11:34

    Anke Deen:

    Ha die nicht!,

    Wat een heerlijke verhalen. Je vermaakt je prima lees ik. Een bruin kleurtje krijgen is met dit weer voor iedereen mogelijk toch. Wij gaan reglmatig met vrienden de polder in. Beetje zwemmen, lekker kletsen en vooral verkoeling zoeken. Ik ga met mam en broer Jeroen een aantal dagen op pad. Even naar het Sauerland. Gezellig even bijkletsen!

    3 september begint het regelmatige leven weer. En ik moet zegen daar verlang ik ook wel naar.

    Heel veel vaarplezier daar op de Duitse wateren...

    Liefs je nicht Anke

  • 20 Augustus 2012 - 13:59

    Hendrik Wedman:

    he sportievelingetje,ja hoor toch weer een sportmomentje vinden haha.ja je blijft bezig.super dat je het naar je zin hebt.
    En wat betreft je huisje hoop ik dat je het verkopen kan.i wish you luke.
    wij hebben nu vakantie,maar begon niet zo goed.alletwee ziek als een hond.maargoed morgen gaan we weer op weg naar de tent,want die hadden we laten staan in limburg.
    Veel plezier en dikke kus.

  • 21 Augustus 2012 - 11:05

    Rosa:

    Hoi Wieteke, je had weer een prachtig avonturen verhaal,blijf lekker genieten meis...
    Ik satrt vandaag met een heel wat minder avontuur, ik krijg vanmiddag m'n eerste chemo, dit heb ik 1x in de 3 weken en dat dan 6 keren,pfffffffffff....! Ik ga ervoor struijden,het moet,die tumor moet kleiner worden, als dit lukt en dan gaan ze operen. Nou,ik wil je er verder niet mee lastig vallen hoor,geniet jij maar lekker.
    Je moeder verwende me met het langs komen bij ons gitaar optreden,ze kwam samen met Johanna,erg leuk!!!
    Dit optreden was al gepland en ik wilde dit zeker weten nog mee maken,daar straks m'n energie wel hard zal teruglopen en er bijwerkingen zullen er ook wel komen...,dus vandaar!!M'n haar hebik al gekortwiekt,daar ik ook kaal zal worden....! Het is en rotziekte en dan zeg ik het nog netjes..!
    Je hebt een schat van een moeder (en ik zus...,dus)!! Zo heeft ze me al een aantal foto(ansichtkaarten ) - en lieve ,oppeppende mailtjesverzonden,heel lief!! Succes met alles hoor,..Lieve groetjes, Rosa & Fam.

  • 22 Augustus 2012 - 23:08

    Evert Dijkstra:

    Hai Wieteke,
    Leuk verslag. Hartstikke leuk om je zo te volgen,zo (be)leven we een beetje met je mee. Succes met je Huis verkoop, hoop voor je dat het door gaat.
    Huis van wijlen mijn tante is inmiddels verkocht.
    leifs,
    Evert Dijkstra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 48781

Voorgaande reizen:

23 December 2018 - 31 Maart 2019

Exploring the Caribbean - 2019

30 April 2016 - 29 April 2017

Jouw Personal Planner

30 November -0001 - 30 November -0001

2004-2009

01 Juli 2012 - 30 November -0001

33+ Tijd om te genieten!

Landen bezocht: