VERKOCHT!!! - Reisverslag uit Riga, Letland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu VERKOCHT!!! - Reisverslag uit Riga, Letland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu

VERKOCHT!!!

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

07 September 2012 | Letland, Riga

Jajajaja, mijn huisje is verkocht! De handtekening staat op het voorlopig koopcontract en de 3 dagen bedenktijd zijn reeds verstreken! Alleen als de koper haar financiën niet rond krijgt, kan het nog afketsen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt (jullie weten hoe goedkoop mijn huisje was!!). Per 1 december is het een feit dat ik geen eigen-woning-bezitter meer ben en wat kijk ik daar naar uit!! VRIJHEID! En…….ik hou er zelfs een extraatje aan over, dus ik ben al hard aan het fantaseren over wat ik daarmee zou kunnen doen; Brazilië, de Caribbean, een cruise, Spaanse taalcursus…. Heerlijk! Alles kan én alles mag! Maar voorlopig zit ik dus nog even aan boord van de Thalassa.
Ik heb een hele leuke 10-daagse trip gedaan met 14 Friese jongeren tussen de 14 en 27 jaar. Mijn eerste indruk was; ben ik in een tv-programma voor ontspoorde jongeren terechtgekomen? Maar zoals het vaak is met een eerste indruk; die klopt niet altijd! Ook al zaten er een aantal boefjes tussen, aan boord kregen ze daar mooi de kans niet voor. Ondanks (of misschien juist door)dat ze elkaar niet kenden, ging het samenwerken al snel goed en hebben we samen een machtige tijd gehad. Mede dankzij de begeleidster die mee was; een leuke, spontane meid die supercreatief was (Nadine, bedankt!). We hebben oa een moordspel gespeeld. Wat was dát leuk! Uiteindelijk heb ik de meeste moorden gepleegd (wist niet dat ik het in me had), maar niet gewonnen… Een jongen van de groep die geen enkele moord had gepleegd, maar wel in leven was gebleven, heeft uiteindelijk gewonnen. Ik was namelijk niet meer aan boord ten tijde van de afloop van het spel…
We zijn vanuit Hamburg (wat was het daar tropisch warm, zeg…) in één ruk naar het noorden gezeild en daar Kristiansand in Noorwegen aangedaan. Prachtig daar! Vervolgens hebben we daar in de buurt een dag en nacht in een prachtige baai voor anker gelegen. Niet vervelend om dan vroeg op te staan en van een ongelooflijke zonsopgang te genieten. Op de terugweg gingen we in één ruk naar Terschelling. Eenmaal op het eiland had ik nog nét tijd genoeg om de laatste veer naar Harlingen te pakken. Ik moest namelijk even een bezoekje aan een huisarts brengen, omdat ik al weken last van mijn armen heb (niets gewend, hè!). Ruurd kwam me ophalen en we hebben een hele gezellige avond gehad, heerlijk bijgekletst. De nacht was minder; ik was misselijk en alles bewoog! Hahaha, landziek!! Ook ik was nu de pineut!
De volgende dag ben ik naar de huisarts geweest, waar bleek dat ik twee tennisarmen had, die ik juist moet blijven bewegen ter bevordering van het herstel, ook al doet het pijn! Erg blij was ik met deze diagnose, want ik zag het al voor me dat ik rust moest nemen (wat bijna onmogelijk is aan boord) en allemaal leuke dingen daardoor zou gaan missen! Zo’n dagje aan wal voelde echt als luxe. Veel dingen via internet en telefoon geregeld en nog even lekker geshopt! Aan het eind van de dag kwam de Thalassa Harlingen binnen (raar om aan de andere kant te staan) en werd ik heel warm onthaald door de groep. Ze hadden me gemist! Lekker gevoel ;) ’s Avonds nog even heerlijk uit eten geweest met Lisanne en Ilse. Supergezellig!
Maar er moest natuurlijk weer gevaren worden, dus zeilden we naar Kiel. Daar kregen we een groep aan boord voor 3 dagen. Met deze groep hebben we havens in Duitsland én Denemarken aangedaan. Dit was voor mij echt een feest van herkenning. Zoveel fijne herinneringen die weer terug kwamen > heerlijk! Vervolgens voeren we zonder gasten naar Warnemünde om een groep mee te nemen naar Riga, daar een paar dagen te liggen en dan een andere groep weer mee terug te nemen. In Riga ben ik dus nu. Bijna de hele heenreis (3 volle dagen) hebben we gezeild en de zeeziekte viel mee, al had ik er wel een klein beetje last van… We hadden enorm mazzel met het weer en het schijnt wederom gunstig te zijn op de terugweg! Ben benieuwd.

Lieve groetjes en een hele dikke knuf uit Riga!

PS 1 > Als je wilt zien waar ik me bevind met het bootje, kijk dan op www.marinetraffic.com en zoek op Thalassa > is wel op 5 minuten nauwkeurig!
PS 2 > Bedankt wederom voor jullie berichtjes > ontzettend leuk om te lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn. Blijf dat vooral doen!!
@ Rosa > heel veel sterkte met alles…
@ Hendrik > wat doe je toch allemaal?? ;)

  • 07 September 2012 - 18:11

    Henry En Hannie:

    Gefeliciflapstaart!!!!!!!!!!!
    En nu maar lekker de wereld over zeilen!

  • 07 September 2012 - 18:29

    Rosa:

    Hey Wieteke,

    Zit ik al een poosje te typen,vedwijnt dit hele verhaal,alles weg.....,kan ik weer opnieuw beginnen..!
    Nou ja, wat ik al zei, is dat ik heel blij ben voor je, dat je huisje ios verkocht!! Dit wilde je nu eenmaal graag!
    Dan, dat je me sterkte toewenst, ik mag as dinsadg voor de 2e chemo,waar ik totaal niet naar uitkijk,weet nu,wat ik kan verwachten, echt niet leuk allemaal!!
    Maar................, ik wens je heel veel plezier,geniet er lekker van,meis!!!

    Lieve groetjes, Rosa en Fam!

  • 07 September 2012 - 18:54

    Ron:

    GEFELICITEERD nu ben je echt helemaal vrij :-))))

  • 07 September 2012 - 21:14

    Anselien:

    O wat een heerlijk nieuws. Gefeliciteerd. Wat heb je weer veel meegemaakt. Vind het erg leuk om jou verhaaltjes te lezen. Hier is alles ook goed. Ben alweer 4 weken aan het werk. Maar goed,het gaat allemaal wel door. Dikke kus van mij en tot horens.

  • 07 September 2012 - 23:24

    Evert Dijkstra:

    Lekker voor je dat je huis verkocht is, weer een zorg minder. Prachtig om je avonturen te lezen.
    Mail je binnenkort wel eens over avonturen met de camper die mijn kinderen en ik als klusser beleefd hebben ;)
    Veel plezier nog groetjes Evert

  • 09 September 2012 - 13:35

    Erik, Jolanda En De Mannen:

    Tja gemengde gevoelens....Maar super voor je dat je huis verkocht is! We wisten er natuurlijk al wel wat vanaf via de buurtjes. Nu maar weer afwachten welke nieuwe buurvrouw we mogen verwelkomen op de buurt. Kunnen we Ruben en Thijmen nu definitief een andere naam aanleren, het is namlijk nog vaak buurvrouw Wieteke....Heel veel plezier en succes, we wachten je volgende verhaal weer af!
    Groetjes "de buurtjes"

  • 10 September 2012 - 10:37

    Jan:

    Mooi dat jullie in friesland huizen verkopen, en knap dat het jou gelukt is.
    Op naar het zonnige zuiden?
    Begin dit jaar met een cursus salsa en daarna misschien zook.
    Dit is een brazieliaanse lambada, van de lerares die dit 17 jaar geleden geleerd heeft in amsterdam van een brazieliaan.
    Zeil ze de wereld rond en geniet er van.

  • 10 September 2012 - 15:54

    Marijke Admiraal:

    Hoi Wieteke,
    gefeliciteerd! Best snel gegaan ook je huis. Heerlijk om je reisverslagen te lezen, thanks!
    Ik droom en dobber heerlijk mee! M'n studie begint deze week en ik leer hoofdsteden! Ja Riga in....
    Letland en dan ben jij in de Golf van Riga. Veel plezier en groet! Marijke

  • 10 September 2012 - 15:54

    Marijke Admiraal:

    Hoi Wieteke,
    gefeliciteerd! Best snel gegaan ook je huis. Heerlijk om je reisverslagen te lezen, thanks!
    Ik droom en dobber heerlijk mee! M'n studie begint deze week en ik leer hoofdsteden! Ja Riga in....
    Letland en dan ben jij in de Golf van Riga. Veel plezier en groet! Marijke

  • 10 September 2012 - 19:47

    Paulus:

    Nu hebben we wel geen overnachtingsplekje meer in het hoge Noorden!

    Ziet ernaar uit dat je je 2e jeugd ten volle herbeleeft. Geniet ervan want volwassen zijn kan men lang genoeg.

    Groetjes en doe maar eens lekker gek, zou ik zeggen !!!!

    Paulus

  • 14 September 2012 - 19:07

    Hendrik:

    Hoi Wieteke,

    Super dat je huisje weg gaat en dat je vrij bent om te gaan en staan waar jij wilt.Ik wilde soms wel in jouw schoenen staan hoor,gewoon van niemand iets aantrekken en zelf je eigen weg plannen en bewandelen.
    Maar ja heb nu aanhang en 2 prachtige kindjes van inmiddels 2 en 5 jaar.Dat is ook heel wat waard hoor.

    Ik ga je eens een tijdje in de gaten houden via de site die jij aangaf,leuk om je te volgen haha.

    Even een kort berichtje vanaf het werk.
    Je hoort binnenkort wel meer hoe het hier gaat.

    Liefs Hendrik.Mis je toch wel hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 48833

Voorgaande reizen:

23 December 2018 - 31 Maart 2019

Exploring the Caribbean - 2019

30 April 2016 - 29 April 2017

Jouw Personal Planner

30 November -0001 - 30 November -0001

2004-2009

01 Juli 2012 - 30 November -0001

33+ Tijd om te genieten!

Landen bezocht: