Ff thuis bij pap&mam! - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu Ff thuis bij pap&mam! - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu

Ff thuis bij pap&mam!

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

16 Oktober 2012 | Nederland, Grootebroek

De tijd op de Thalassa zit er voor mij op. Achteraf lijkt het wel voorbij gevlogen en kijk ik er met veel plezier op terug! Maar dat is vaak zo, hè? En maar goed ook!
Ik schrijf deze update in opvolging van mijn één na laatste reisverslag dat ik in Riga heb geschreven: Na Riga zijn we nog naar Karlskrona (Zweden) en Warnemünde gevaren, waar de groep uiteindelijk van boord ging. Ik had nog nooit een groep meegemaakt die zo ongelooflijk veel dronk. De hele dag door, ook op zee. Wijn, sekt, bier, killerpitch (shotjes) en nog vele andere soorten sterke drank. Over de hele boot stond hun voorraad opgeslagen. Het viel me nog mee dat niet alles was op gegaan! Zullen we vast te danken hebben aan de paar dagen dat het bootje erg schommelde en de gasten last van zeeziekte hadden… En eten die lui! Dat konden ze ook in overvloed. Tweemaal per dag een warme maaltijd en te allen tijde waren er tussendoortjes. Ik geloof dat ik een paar kilo ben aangekomen tijdens dat reisje…
Toen de gasten van boord waren gingen wij direct door naar Kiel en daar konden we eindelijk, voor het eerst in 4,5 dag, een normale nacht doorslapen. Dat werd natuurlijk niets. Mijn ritme was nu maximaal 4 uur slapen geworden, dus ik werd inderdaad stipt wakker als mijn zogenaamde wacht in zou gaan. Zucht.
In Kiel hadden we een dagje vrij en ben ik gezellig met onze ‘bardame’ Geeske de stad ingegaan. Heerlijk geshopt (en geslaagd) en ook nog een zonnebankje gepakt. Erg gezellig! De dag erna zijn we door het Kielerkanaal gevaren en ’s avonds legden we aan in Cuxhaven, waarna ik direct van boord ging om mijn goede vriend Rick op te zoeken, die daar toevallig met zijn zeilbootje aanwezig was. Zijn haven bleek nog iets verder weg dan ik op de kaart had ingeschat en het lukte me gelukkig om een lift te krijgen naar de jachthaven. Eenmaal daar heerlijk gekletst, geknuffeld en gegeten en op de terugweg had ik mezelf getrakteerd op een taxi!
De volgende ochtend vertrokken we al om 5:00, aangezien dat het meest gunstige moment was met het tij, richting Husum. Daar kwamen we in de middag tegelijk met nog drie andere charterschepen aan. Het leek wel een intocht van een sail! Mooi, hoor. We gingen daarheen omdat er een beurs mbt windmolens was en er waren te weinig overnachtingsmogelijkheden voor de beursgangers. Dus gingen wij daar liggen als hotelschip. Dit was nog wel even spannend, want de haven was zo ondiep dat we bij laag tij gedeeltelijk droog zouden komen te liggen…. Dus goed vastmaken aan de kant en hopen dat we zouden blijven hangen. Dit ging uiteraard goed, maar het was wel een vreemde gewaarwording (zie foto). We hebben in Husum een volle week gelegen. Beetje geklust als het weer het toeliet, met regelmaat een zonnebankje gepakt, af en toe gekookt (ja, ook ik en het was nog lekker ook!), beetje gebabbeld met de gasten en zelfs één volledige dag in een sauna doorgebracht. Heerlijk! Wel gek om helemaal niet te varen.
Na Husum zijn we afwisselend naar Helgoland en Willemshaven gevaren, met tussendoor wat dagtochten en regatta’s. In totaal nam dit 1,5 week in beslag. Het was voor mij de eerste keer op Helgoland en ik vond het een aparte ervaring. Het is een klein eilandje dat bestaat uit rode rotsen (mooi!) en op het eilandje kun je alles kopen zonder belasting te betalen, dus het stikt er van de winkeltjes met drank, sigaretten, chocola e.d.
Na het laatste tochtje in Willemshaven kwamen mijn ouders aan boord! Dát was een heerlijk weerzien! Erg fijn. Het weer was ons helaas niet goedgezind, wat inhield dat de volledige familie van Balen zeeziek was. En hoe.... Mijn ouders gaan geloof ik nooit meer mee... Gelukkig werd de zee wel steeds rustiger en waren ze alweer helemaal zichzelf toen we in Rotterdam aankwamen. Daar moest het bootje weer klaargemaakt worden voor de 7e editie Race of the Classics - Young Professionals. Zelf ben ik ooit door de Race of the Classics (studenten-versie) begonnen met varen, dus voor mij is en blijft deze happening zeer speciaal! De bedoeling van deze race is dat we heen en weer naar Engeland varen in 5 dagen. Waar we aan de kade liggen wordt dik gefeest en aan het einde van de race is iedereen stuk! Dit einde was afgelopen zondag en ik ben nu aan het bijkomen bij mijn ouders! Is ook echt wel nodig. Echt fijn om van de boot af te zijn en even helemaal niets meer te hoeven.
Momenteel ben ik wel weer aan het pakken, want morgen vlieg ik alweer naar Nice, om op de Atlantis aan te monsteren. Ergens half november ben ik dan weer in Nederland en volgt mijn volgende update over onder andere; hoe warm zal het zijn op Corsica, hoe gaan de Straat van Gibraltar en de Golf van Biskaje me bevallen, hoe koud is het in Nederland half november en hoe verloopt mijn stuurmansschap??? Ik ga het allemaal meemaken.
Nogmaals dank voor jullie leuke en meelevende berichten. Dat doet me elke keer weer goed! Tot snel allemaal!! Heel veel liefs van mij.

  • 16 Oktober 2012 - 18:33

    Rosa:

    Wat een leuk verslag,Wieteke....!!!
    Weer lekker zeker om weer even naar je ouderlijk huis gweest te zijn?
    Je gaat naar o.a. Atalantis,weet je,dat daar en mooi liedje van is: Doovan zingt dit prachtige lied.....,kun je even weg zwijmelen...!!
    Ik wens je weer een goede trip en blijf je verslagen volgen....

    Lieve groetjes, Rosa en Fam.

  • 16 Oktober 2012 - 19:18

    Anke Deen:

    ha die wieteke,

    Wat een mooi en uitgebreid verslag. Ik ben lekker gestart op mijn werk. Ook hier thuis heeft alles zijn gangetje. Het gaat goed.

    Het geregel begint een einde te krijgen. het is voor mijzelf steeds duidelijker wat ik wel en niet kan. (financieel dan he) Gevoelsmatig heb ik nog wel een lange weg te gaan.

    De mensen om me heen zijn erg lief.

    Groet Anke

  • 16 Oktober 2012 - 22:05

    Ilse:

    Hey meis, heel veel plezier met je nieuwe avontuur. Ik zie je snel. Dikke knuf

  • 16 Oktober 2012 - 23:16

    Ron:

    Was weer leuk om te lezen, veel plezier op de nieuwe boot

  • 17 Oktober 2012 - 16:35

    Janny Pronk:

    Hoi Wiet,

    wat fijn om je verslagen te lezen en wat heerlijk dat je dit allemaal meemaakt.
    Wij zijn inmiddels opa en oma van de tweelingjongens Mason en Kayne helemaalgeweldig.
    Bas heeft Daphne in Turkeije ten huwelijk gevraagd,echt toppie.
    Nu geniet lekker met je ouders.
    Knuffel Janny

  • 21 Oktober 2012 - 14:35

    Lisanne:

    Hey lieverd!
    Fijn dat ik nog heeeel even heb kunnen spreken. Ik zie op marinetraffic dat je nog lekker bij nice ligt. Hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en dat het daar lekker weer is natuurlijk! We waren paar deuren verder bij Saint Tropez afgelopen zomer en daar was het heerlijk weer. Zo stel ik me jou nu ook voor, op een gezellig schip met heerlijk weer!
    Ennuh die stuurmanscapaciteiten heb je en dat komt helemaal goed. En anders maar niet dan zit er altijd nog een kapitein boven...uh ja, nee hoor komt helemaal goed hihi!
    Veel plezier meis! We wachten hier op je!

    Liefs en knufzzz

  • 27 Oktober 2012 - 20:23

    De Buurtjes:

    He Wieteke,

    Altijd weer leuk om je verhalen te lezen! De sleutels van het huis zijn inmiddels ingeleverd bij onze huidige buurtjes en we wachten vol spanning af wie en hoe de volgende bewoonster zal zijn.....
    Leuk om je binnenkort weer even "live" te spreken!

    Groetjes!!!!

  • 30 Oktober 2012 - 14:19

    Gerda Hogeling:

    Hoi Wieteke,

    Wat leuk te lezen dat het goed met je gaat. Jeetje, wat beleef je veel. Nou, bij ons staat het ook niet stil, want ik zou je....uhmmm....baby is al vijf maanden....laten weten wanneer ik ben bevallen en of het een jongentje of een meisje is. Het is een meisje en ze heet Marion en ze is 14 mei geboren.

    Ik heb je verslagen doorgespit en wens je veel plezier met je volgend prachtig avontuur.

    Groetjes van Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 48776

Voorgaande reizen:

23 December 2018 - 31 Maart 2019

Exploring the Caribbean - 2019

30 April 2016 - 29 April 2017

Jouw Personal Planner

30 November -0001 - 30 November -0001

2004-2009

01 Juli 2012 - 30 November -0001

33+ Tijd om te genieten!

Landen bezocht: