Totaal ongeschikt!!! - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu Totaal ongeschikt!!! - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu

Totaal ongeschikt!!!

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

13 November 2012 | Nederland, Sneek

Als ik nog ergens over twijfelde, over varen in ieder geval niet meer! Soms moet je gewoon kunnen toegeven als je ergens niet geschikt voor bent en dat doe ik dus bij deze; varen (op zee) is niets voor mij!
Een maandje geleden ben ik aan boord van de Atlantis gegaan. En hoe anders was dat in vergelijking met de Thalassa; de crew was super, het was er erg gezellig en het bootje was prettig luxe. De omgeving (zuidkust Frankrijk) waar we eerst nog een paar weken waren was heerlijk. Lekker warm, mooie kusten, Corsica was geweldig, zelfs Italië nog bezocht (San Remo) en Monaco, prachtig blauw water, eindelijk dolfijnen (!!!) enz. Dus daar lag het allemaal niet aan!!
Het tochtje van Nice naar Harlingen (op het laatste moment wijzigde dit nog in Lauwersoog...) over de Middellandse Zee langs de kusten van Frankrijk en Spanje, door de Straat van Gibraltar, randje Atlantische Oceaan (kust Portugal), over de Golf van Biskaje, door het Engels Kanaal en over de Noordzee en Waddenzee, zou beslissend zijn of ik wel/niet door zou gaan met varen en dat is het dus ook geweest… Na bijna in totaal 1,5 week (de hele reis duurde 15 dagen…) zeeziek te zijn geweest (wel zonder overgeven gelukkig) ben ik er nu he-le-maal klaar mee. Iedereen verzekerde mij dat ik er na een paar dagen wel overheen zou komen. Nou, mooi niet dus. En uiteraard was ik de enige aan boord; de rest had er geen last van of kwam er inderdaad na een paar dagen overheen. Ik heb –volgens mij- nog nooit last van heimwee gehad, maar wát wilde ik tijdens dit reisje graag ‘thuis’ zijn. Ik had het echt helemaal gehad met het eeuwige geschommel en het zeeziek zijn! Maar zoals altijd; de tijd gaat voorbij en er komt een einde aan, GELUKKIG!
Ik had het luxe qua wachtjes. Ik had namelijk wacht van 8-12 in de ochtend én de avond, waardoor er altijd 8 uur rust zat tussen de wachtjes en voor onze wacht een normaal ritme mogelijk was (’s nachts slapen, overdag bezig zijn). Dit keer geen ‘jetlag’ voor mij bij terugkomst!
In totaal begonnen we de reis met 13 personen; Beate ging van boord in Gibraltar (Engeland!), Michar in Cascais (bij Lissabon), Ute in Boulogne Sur Mer (vlakbij Calais) en met de rest zijn we naar onze eindbestemming Harlingen gevaren.
In mijn wacht begon ik met 3 leuke, gezellige, humoristische, handige mannen, toen Michar van boord ging, waren er nog maar 2! Ik was erg blij met ze! De kapitein was altijd stand-by en was vaak aanwezig bij mijn wachtjes vanwege mijn zeeziekte. Mooie stuurman was ik…. Maar het had me niet duidelijker kunnen worden dat ik hier niet geschikt voor ben, als door dit reisje!
Wel moet ik toegeven dat er meer is waarom het varen niets voor mij is, namelijk;
- Er is altijd wel iets te klussen aan boord en hoewel ik geen probleem tegen af en toe een klusje heb, is het aan boord gewoonweg te vaak naar mijn zin.
- Ik vind het erg leuk om me met regelmaat echt vrouw te voelen, door bv mooie kleren aan te trekken, beetje make-up te gebruiken, mijn haar leuk te doen, sieraden om te hangen, enz. Dit allemaal doe je hoegenaamd NOOIT aan boord (onpraktisch) en dat mis ik toch wel meer dan ik dacht!
- Het is mij om het even of er zeil op staat of dat de motor bromt….
- Ik hou er van als mijn omgeving stil staat (een boot beweegt ALTIJD!!), zodat; mijn water in de douche gewoon in het putje wegloopt en niet de hele tijd heen en weer klotst, ik op één been kan staan (om bv een broek aan te trekken) zonder dat ik omval en ik niet opeens uit mijn bed rol of tegen het voeteneind aangeplakt lig door één of andere golf!
- Er wordt niet gedanst. Tenminste niet het soort dansen dat ik leuk vind en dát mis ik toch wel het allermeeste. Voor mij een duidelijk teken waar ik me nu op moet gaan richten!
Daarentegen vind ik het contact met de gasten wel heel erg leuk, dus dat houd ik in mijn achterhoofd voor volgende baantjes. En het feit dat ik nu al maanden niet in de keuken heb gestaan, vind ik ook wel een erg groot pluspunt! ;)

Dus wat nu?

Nu ben ik weer even ‘thuis’ in Nederland. Hier en daar logeren bij lieve vrienden en familie (geen huis meer; jippie!!), bijkletsen en –knuffelen, DANSEN, spieren en conditie weer op peil brengen en op internet uitzoeken wat mijn volgende stap gaat zijn. Zodra er meer duidelijkheid over is, horen jullie uiteraard weer van mij via deze weg. Ik heb tientallen ideeën, maar die houd ik nog even voor me. Waarschijnlijk ga ik ook mezelf verrassen (tóch iets met een bootje…??)!! Wel wil ik halverwege december weer op pad gaan/zijn. We zullen zien!!!

Jullie wens ik graag alvast een fijne decembermaand met gezellige feestdagen toe en een goede, heftige winter! Geniet ervan! Ik laat wel weer eens iets van me horen, vermoedelijk vanuit één of ander heerlijk warm land ;)

Dikke knuf!!!!

  • 13 November 2012 - 11:18

    Lidie Westerhoven:

    Hoi wieteke,
    Nou jij maakt wat mee, maar dat maakt allemaal niets uit, deze ervaring pakken ze jou niet meer af:))
    Hopelijk vind je snel weer een leuke baan of ga je op een spannende reis.Maar misschien moet je ook iets met dansen gaan doen:) je leest het in je verhaslen tussen de regels door, dansen is jouw PASSIE.ik blijf je volgen.......

    Groetjes van Lidie
    Switch Akkrum

  • 13 November 2012 - 15:43

    Rosa:

    Hey Wieteke,

    Ik begrijp je helemaal hoor!!! Ik zit ook helemaal niet in, over je verdere vervolg.....van avonturen,dat gaat vast goed komen!!
    Blijf je dromen volgen, je bent een kanjer........!!
    Kus van ons...

  • 13 November 2012 - 18:10

    Leny & Alex:

    Hoi Wieteke,
    Ja, ja..heen en weer zong Drs.P. Nu ging dat over een pont. Is dat niet wat voor je..?? Al die grote golven op dat inmense grote water.. Nee, zo'n pont dat is misschien veel beter. Natuurlijk wel in een warm land natuurlijk! Nou, overdenk je ideeen maar. We gaan het wel horen. Al die ervaringen neem je toch maar mooi mee! Veel plezier en wijsheid Wieteke. Groet uit Zaandam. Leny & Alex

  • 13 November 2012 - 22:07

    Daniel:

    Hey Wieteke,
    apart om te horen dit, joh :) Ik hoop dat je in ieder geval je salsa skills weer kan opkrikken ;)
    Geniet in ieder geval ook van je december en je familie.

    kus, knuf etc etc

    We spreken!
    Daniel

  • 14 November 2012 - 07:25

    Petra:

    Reisleidster hostes in cuba of casta rica!
    X

  • 14 November 2012 - 08:16

    Gideon Aka Backpackbergie:

    Hey! Weer wat geleerd dus! Wel jammer dat je zo zeeziek was, Wieteke. What's your next trip? x

  • 14 November 2012 - 20:33

    Hendrik :

    Hoi Wieteke,

    Jammer dat je droom,het varen ,niet is geworden wat je er misschien van had verwacht.Het was toch je wens om via het varen in een ver land te komen.Maar iedere keer zeeziek zijn is inderdaad ook niet leuk.
    Maar zoals altijd zijn er meerdere wegen die naar Rome gaan.
    Ik wilde wel eens zien hoe je eruit zag op het schip,haar in een knot,overall aan .haha.Dan zie ik je toch liever in een leuke jurk.
    Nou pluis uit wat je leuk vind om te doen en ga het doen.

    Liefs Hendrik
    Akkrum

  • 16 November 2012 - 20:32

    Jan:

    Hoi Wieteke,

    Jammer dat de vaart er uit is.

    succes met het dansen,

    Jan

  • 19 November 2012 - 22:09

    Erwin:

    Hoi hoi Wieteke,

    Jammer dat dit niet geworden is wat je er van verwachte, maar top zoals je ermee omgaat!
    Had respect voor de stap(pen) die je durfde te nemen en dat heb ik nu nog steeds voor hoe je doorgaat!

    Erwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 48774

Voorgaande reizen:

23 December 2018 - 31 Maart 2019

Exploring the Caribbean - 2019

30 April 2016 - 29 April 2017

Jouw Personal Planner

30 November -0001 - 30 November -0001

2004-2009

01 Juli 2012 - 30 November -0001

33+ Tijd om te genieten!

Landen bezocht: