Dansend door de Caribbean! - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu Dansend door de Caribbean! - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu

Dansend door de Caribbean!

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

11 December 2012 | Nederland, Grootebroek

Lieve allemaal!

Het is zover! Ik heb eindelijk genoeg geld gespaard (met behulp van de verkoop van mijn huis) om te kunnen gaan reizen!!! Yeeaaaaaah!
Ik heb geen idee hoe lang ik het vol zal kunnen houden met het geld dat ik nu heb, maar ik ben ook vast van plan om daar te gaan werken, zodat ik langer kán blijven áls ik dat wil! Lekker genieten van het heerlijke klimaat daar!
Even voor jullie duidelijkheid; ik ben gaan varen omdat dat een makkelijke manier is om geld te sparen (geen vaste kosten, geen extra kosten, enz) en eerst wilde ik op die manier ook naar de ‘overkant’, maar dat zit er nu dus niet meer in! Maar daar heb ik uiteraard al iets anders op verzonnen, want waar een wil is, is een weg!

Mijn doel van mijn tropische reis: beter leren dansen (én beter leren volgen) en Spaans leren.
Na me flink verdiept te hebben in de historie van de landen in Midden- en Zuid-Amerika weet ik nu welke dansen bij welke landen horen. Er zijn nog wel meer dansen, maar ik heb de dansen uitgekozen die mij het meest aanspreken (en die ik dus (beter) wil leren) en dat zijn:
- Dominicaanse republiek > Bachata en Merengue
- Haïti > Compass
- Cuba > Salsa (ik krijg er geen genoeg van!)
- Colombia > Cumbia en Cali-salsa
- Trinidad en Tobago > Soca, Calypso en Limbo
- Argentinië > Tango
- Brazilië > Samba, Zouk, Lambada, Forró

Als ik ben uitgedanst/er klaar mee ben/mijn geld op is wil ik vanaf Brazilië een last minute cruise (als gast) terug naar Europa pakken, zodat ik alsnog de ‘grote plas’ met een boot ben overgestoken!
Ik heb geen idee hoeveel tijd het me gaat kosten om te leren en te doen wat ik wil gaan doen en ik weet uiteraard ook niet wat voor mooie tips/ideeën ik onderweg nog zal krijgen, dus wanneer ik terugkom is nog één groot vraagteken. Wel heb ik nú voor mezelf de wens, dat áls ik terug naar Nederland ga, dat ik dan weer in Den Haag/Randstad wil gaan wonen. Ik ben benieuwd hoe ik daar tzt over denk!

Zó, nu weten jullie al mijn plannen. Ik ben benieuwd wat ervan terecht gaat komen!! ;)
Er staan op dit moment twee dingen vast:
- 12/12/12 (!!!) vlieg ik naar Punta Cana in de Dominicaanse Republiek
- Half februari 2013 word ik in Havana in Cuba verwacht om een landlijntje aan te pakken van de Wylde Swan, waarna ik met een aantal vrienden die aan boord zijn Cuba zal gaan verkennen!

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte van mijn vorderingen op het gebied van dans en Spaans!
En graag hoor ik ook van jullie wat jullie bezig houdt! In ieder geval bedankt voor al jullie reacties, knuffels, logeerplekken en heerlijke maaltijden…. Ik ben geweldig verwend de afgelopen weken!!

Voor allen een fijne kerst en een geweldig 2013!! Maak er wat van en vergeet vooral niet te genieten van alle mooie dingen om jullie heen! Doe ik ook ;)

Veel liefs en dikke knuf van mij.

PS Handig om te weten:
- Smsjes kan ik overal GRATIS ontvangen, dus schroom niet als je iets met me wilt delen!! Vind ik leuk!
- Per Facebook of Whatsapp kun je me ook altijd iets leuks sturen, maar dat zie ik dan pas als ik in een internetcafé ben en/of wifi voorhanden heb. Wel zal ik proberen daar dan altijd op te reageren.

  • 11 December 2012 - 09:48

    Tessa:

    Wat super gaaf! Echt heel leuk!! Dansend door de Carribean, iets mooiers kan ik me niet bedenken voor je!! Jij danst de sterren van de hemel als je terugkomt (en Spaans spreken én al dat moois dat je gaat zien en beleven, dat kan niet meer stuk)!! Heel veel plezier!!!

  • 11 December 2012 - 10:30

    Lisanne:

    Leuk om te lezen en na te kunnen lezen. Heel veel plezier en geniet nu! Dan probeer ik dat ook haha!
    Skypen gaan we zeker nog proberen, maar wanneer precies kan ik niet zeggen. Komt vast helemaal goed.
    Vond het fijn dat je kwam logeren. Veel plezier lieverd!

  • 11 December 2012 - 11:25

    Trudy:

    Super leuke plannen!! Dat wordt vast en zeker genieten! Leuk om met je mee te kunnen lezen. Ik ben benieuwd naar je avonturen. 12-12-12 is een mooie datum om te vertrekken, zo lekker makkelijk te onthouden he ;) Steven heeft ingezet op de geboorte van ons meisje op die datum, dus wie weet!
    GENIET!! En succes met die waslijst aan dansen die je gaat leren, hahaha, ziet er goed uit.

  • 11 December 2012 - 16:25

    Hendrik:

    Wat een plan! Geweldig mooi.Voor jou niets meer dan lof en ik hoop dat je een hele leuke tijd krijgt.Maar dat je tzt weer terug gaat naar de randstad,dat valt nog te bezien natuurlijk.Wat is er nu leuker dat het platteland haha.
    Veel plezier

    Dikke kus Hendrik

  • 11 December 2012 - 18:32

    Annet Van Zeijst:

    Hoi Wieteke
    Ik wens je een hele fijne reis!
    Stiekum ben ik wel jaloers op je hoor !
    Dapper en ondernemend dat ben je
    Liefs
    Annet

  • 11 December 2012 - 19:03

    Dion:

    Heel veel geluk :)

  • 11 December 2012 - 19:19

    Ron:

    He Wieteke

    Stoer hoor om zo'n prachtig avontuur aan te gaan, heel veel plezier en een goede reis. Geniet er van

    Dikke tuut ut fryslan Ljouwert

  • 11 December 2012 - 19:26

    Rosa:

    Hey Wieteke,

    Heel veel succes en genieten daar!!
    Met mij gaat het redelijk.ben vandaag uit het Z'huis gekomen,dus 1 nachtje daar geweest,zonder copmplicatie (gelukkig)...
    Verder afwachten en aansterken...!!

    Lieve groetjes, Rosa.

  • 11 December 2012 - 20:39

    Joan:

    Hey meis, wat een geweldig avontuur ga je tegemoet!!
    Ben trots op jouw lef en ondernemingslust, alles achter je laten en niet weten waar je uitkomt, niet iedereen durft die uitdaging aan te gaan! Als je terug komt kan je overal danslessen gaan geven!!!! Hou ons op de hoogte van je avonturen, zo leven we extra met je mee.
    Wens je hele fijne feestdagen en laat 2013 jouw jaar zijn!

    Liefs, Joan

  • 12 December 2012 - 10:59

    Erik, Jolanda, Ruben En Thijmen:

    Hé "buuf",

    Wat een geweldige plannen heb je weer! Super dat je je dromen zo achter na gaat!
    We wensen je ontzettend veel dansplezier en natuurlijk ook fijne feestdagen en een super swingend 2013!

    Liefs "de buurtjes"

  • 12 December 2012 - 11:05

    Backpackbergie:

    Wauw. Goed verhaal, W :-). Ik ga zoals altijd alles lezen. Have fun! x Gideon

  • 13 December 2012 - 11:04

    Rosa:

    Genieten,genieten,...ik word bijna jaloers van al je enthousiasme,maar je doet het goed hoor,neem het er maar lekker van!!

    Lieve groetjes, Rosa.

  • 15 December 2012 - 01:04

    Monique:

    Geweldig!! Heel veel plezier. Je verslagen zijnleuk om te lezen ga daar vooral mee door!! En geniet er lekker van Wieteke. Het lijkt me un geweldige ervaring! Groetjes Monique

  • 16 December 2012 - 21:00

    Frea:

    Het meervoud van lef is leven!!!!

    Heb bewondering voor je dat je je droom gaat volgen, heel veel plezier!!!

    Swingend 2012 afsluiten en swingend 2013 beginnen!!!

    Groetjes,
    Frea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 48839

Voorgaande reizen:

23 December 2018 - 31 Maart 2019

Exploring the Caribbean - 2019

30 April 2016 - 29 April 2017

Jouw Personal Planner

30 November -0001 - 30 November -0001

2004-2009

01 Juli 2012 - 30 November -0001

33+ Tijd om te genieten!

Landen bezocht: