En weer terug op 'ons' plekje in Kiel! - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu En weer terug op 'ons' plekje in Kiel! - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu

En weer terug op 'ons' plekje in Kiel!

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

18 Augustus 2005 | Duitsland, Kiel

Hallo allemaal!

Nou, Bremerhaven Sail zit erop! En hoe! Wat een rotevenement: Veel stroming, slecht weer, niet kunnen zeilen, uitzicht: alleen containerterminals, op een zeer afgelegen plek liggen, saaie groepen aan boord, enz. Voor ons een volledige flop dus!
We zijn ontzettend blij dat niet gelijk Sail Amsterdam erachteraan kwam. Veel collega's van ons die in Bremerhaven ook waren hebben het niet eens gered om er op tijd te zijn. Van de meesten die nu zijn aangekomen hebben we alleen nog maar slecht nieuws gehad (giek gebroken, grootzeil gescheurd en ga zo maar door). Flink balen dus. Wij hebben het lekkere weer afgewacht en zijn op ons gemak naar Kiel gevaren. We hadden twee jongens aan boord: Sven en Emile uit Sneek, hebben lekker helpen klussen.
Halverwege de Bremerhaven Sail kwam er een maat bij ons aankloppen; of ie ff bij ons mocht wachten tot het schip terugkwam waar hij op sliep. We hebben hem gelijk gevraagd te blijven en hij heeft de rest van de Sail een handje geholpen en ook op de reis terug naar Kiel. Ik kende zijn gezicht al van de Zeevaartschool. Wel toevallig om zomaar een maat in je schoot geworpen te krijgen als je er echt eentje nodig hebt!
De komende week komen er drie groepen aan boord; een weekendgroepje een 3-daagse teambuildinggroep.... en een 2 daagse massageclub (kan nog leuk worden...!).
Daarna liggen we ruim een week stil en gaan we waarschijnlijk naar een optreden van Stomp in Bremen, als ik kaartjes kan regelen. Dat lijkt me helemaal te gek. Ik wil dat al ongeveer 5 jaar!!!
Daarna hebben we nog 3 tochtjes, waarvan eentje met familie (een weekendje waarin het schip van A naar B moet).
Het einde is eindelijk in zicht. Op een gegeven moment begin je ontzettend te verlangen naar rust. Er is altijd wel iemand die bij je aanklopt, over het achterdek loopt, iets wil weten enz.... En soms wil je dat gewoon net, zoiets van: NU FF NIET...!!!
Maar nu komt er in ieder geval weer mooi weer, dus we zetten nog ff door, worden nog een beetje extra bruin en dan is het alweer voorbij.

Voor jullie: nog een fijne nazomer ;) en tot gauw.

Liefs van ons allebei!

• 18 Augustus 2005 - 18:05

Resie:

Hoi, hoi,

Soms is een zomer zo voorbij en dan lijkt er weer geen eind aan te komen. Ik ben ook blij met deze mooie dagen, had dat niet meer verwacht. Ben zelfs een beetje verbrand...! Niks gewent hè. Erg leuk dat je even belde en jij kon zo te lezen hierboven wel eens een goed nieuwtje gebruiken. Dus dat kwam mooi uit. Lieve groetjes Resie

• 18 Augustus 2005 - 20:30

Daniel:

Hey hey,

jammer dat je sail niet zo goed is bevallen. Maar je plezier is iig nog niet op zo te lezen.
    Van het weekje meezeilen is niks meer van gekomen. verhuizen en de aankoop van een cat zijn de redenen dat ik eigenlijk geen extra dagen wou opnemen. Had me wel erg leuk geleken, dat weet je. Van sneekweek is ook niks meer van gekomen.
    Ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben de komende tochten. Pak je rust wanneer je kan!

Ik ga a.s. zondag verhuizen, ongeveer hemelsbreed nog geen kilometer. Ben de afgelopen weken "lekker" bezig geweest met inpakken en schoonmaken van het nieuwe appartement.
    Mijn cat heb ik tot nu toe nog maar 2 keer gevaren, maar is wel erg luxe om een bootje zo dicht bij je te hebben. gisteravond nog gevaren op zee. Man wat was dat chill, zo uit werk, half uurtje optuigen en gaan!
    tot zonsondergang en dan weer opruimen. Echt heerlijk.
    Maar goed, eerst verhuizen en dan weer gaan denken aan varen.
    ik spreek je snel!!!!
    groetjes aan Bart

• 19 Augustus 2005 - 18:11

Wieteke:

Hé Daniel! Te gek, joh. Ik wordt bijna jaloers ;)
    Veel succes met je nieuwe huisje, hoop dat dat beter zal bevallen dan het oude. Begrijpelijk dat je het zo druk hebt gehad, volgende keer beter, toch!?
    Dus tot de volgende keer en veel plezier nog.

Liefs van mij.

• 23 Augustus 2005 - 13:47

Xlim:

Hee wieteke en uiteraard bj...
    hehe lekker bezig dus!! hier veel veranderingen, moet snel gaan verhuizen, op zoek naar een baan (2 sollicitaties binnenkort) en daarnaast een freelance opdracht. Maar heb hiervoor veel leuke dingen gedaan, 2 weken frankrijk, festival in belgie, 2 dagen ardennen en lolands :-) Nog veel plezier en hoop je snel weer eens te zien!! hele dikke kus en knuf xxxx