Eindelijk.....de Canarische Eilanden! - Reisverslag uit San Sebastián de la Gomera, Spanje van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu Eindelijk.....de Canarische Eilanden! - Reisverslag uit San Sebastián de la Gomera, Spanje van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu

Eindelijk.....de Canarische Eilanden!

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

13 November 2005 | Spanje, San Sebastián de la Gomera

Hallo allemaal!

Momenteel zitten we op het Canarische Eiland Gomera. Op het landkaartje van dit programma is dit niet goed aan te geven, maar ik neem maar aan dat de meeste mensen weten waar het ligt!
We zijn 31 oktober naar Tenerife gevlogen en hebben daar heel luxe een week in een all-inclusive appartementencomplex doorgebracht. Het was alleen niet zo luxe als het klinkt! We aten in een ´vreetschuur´ en het eten was altijd supervet en helemaal niet zo lekker. De mensen (voornamelijk engelsen) om ons heen hadden het daar duidelijk niet moeilijk mee, want die begonnen de dag met worstjes, patat en daarna nóg een bord....!! En dik dat iedereen daar was, wij voelden ons gewoon ´zwaar´ uit de toon vallen.
Maar ondanks deze mensen hebben we ons prima vermaakt en zijn we er een paar daagjes op uit geweest, maar de meeste tijd hebben we vol gemaakt met lekker zonnen en niets doen.
Na die week werd het tijd voor wat actie, dus toen we uit het complex moesten, hebben we een ferry gepakt naar het buureiland Gomera. Wat toen meteen al opviel, was dat daar veel meer backpackers waren met allemaal een normaal postuur (het klinkt stom, maar het was écht een opluchting). Daar hadden we voor de nacht een pensionnetje geboekt en de volgende dag zijn we een auto gaan huren. Daarmee heerlijk het eiland rond gecrosst en tegen de avonds de enige camping die het eiland rijk is gevonden. De volgende dag besloten we te zoeken naar een ander kampeerplekje (kunnen we best vonden wij). Na weer een hele dag langs diepe ravijnen, over bergruggen, langs scherpe kusten, enz gereden te hebben, eindigden we ergens op een zandpad halverwege een zeer indrukwekkende berg (die we toen nog niet gezien hadden) midden in een wolk...!! Wij stoer onze tent opzetten en gaan slapen, maar we bleven niet lang zo stoer, want het regende een beetje en wij vertrouwden de omgeving (lees: weg) ook niet zo (want die konden we natuurlijk niet zien), dus zodra we ´s morgens wakker werden, gelijk onze spullen gepakt en richting zon gereden.
Eenmaal weer bij de kust (Valle Gran Rey) gelijk maar een pensionnetje geregeld. Gelukkig konden we er meteen in en gingen ook meteen maar slapen (we hadden nog iets in te halen). De rest van de dag een beetje op het strand gelegen, rondgewandeld en naar een interessante zonsondergang gekeken.
De volgende dag begonnen we met een klautertocht naar een waterval > erg leuk. Daarna gingen we het N-NW deel van het eiland bekijken. Daar hing een grote wolk (die hangt er schijnbaar altijd) en het is er ontzettend groen. Maar zonder de zon is het er toch niet zo gezellig. Omdat een kampeerplekje écht moeilijk te vinden was zijn we maar weer naar een pension gegaan en zijn daar lekker 2 nachtjes gebleven. Nu zitten we in San Sebastian te internetten en gaan voor vanavond weer een plekje zoeken voor de tent (hebben al een aantal mogelijkheden gezien). Morgen moeten we de auto inleveren en gaan dan tegen de avond met de ferry van Gomera via Tenerife naar La Palma. Daar gaan we weer een autootje huren en het hele eiland bekijken, waarna we de laatste week op Tenerife zullen verblijven en nu wél het hele eiland gaan bekijken, in tegenstelling tot onze eerste week!
Zoals je leest, vermaken we ons prima. Zodra we weer thuis zijn, zal ik wat foto´s erbij voegen, zodat er ook wat te zien valt!

Tot de volgende keer!!!

Liefs van ons.

• 13 November 2005 - 19:22

Alex:

Héhé eindelijk hebben jullie vakantie, en ik maar werken...
    Veel plezier nog op Tenerife, kus Alex

• 15 November 2005 - 14:36

Iris:

lekker genieten he

• 15 November 2005 - 16:35

Leo, Lenie:

Hoi vakantiegangers,
    Aan het horen (zie lezen) vermaken jullie je daar wel!!zou er jaloers op worden... alhoewel het hier ook nog steeds aangenaam weer is voor november. afgelopen zondag moesten de stoelen van de terrassen weer van de ketting omdat het buiten heerlijk toeven was. Met de loge hier gaat het goed, hij fluit erover hoor, zo goed in het zin! gelukkig maar, dan hoeven jullie je daar geen zorgen over te maken!
    Nog hele fijne dagen daar met nog wat kampeerdagen als het lukt?!

Liefs van ons, =DOEG=