Wie gaat er mee...?? - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu Wie gaat er mee...?? - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Wieteke Balen - WaarBenJij.nu

Wie gaat er mee...??

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

01 Juli 2005 | Duitsland, Kiel

Hallo allemaal!

Hier alweer een berichtje. De Kielerwoche hebben we overleefd. Het viel echt alles mee, want het weer was geweldig (en vooral rustig). De laatste dag van de Kielerwoche was de parade, waarin de schepen in een enorme lange rij met 3 naast elkaar en tig achter elkaar naar buiten varen. Natuurlijk regende het pijpestelen tijdens de parade!! 8 Dagen prachtig weer en het hoogtepunt valt letterlijk in het water. Mij maakte het niet veel uit, maar het blijft natuurlijk zonde voor de gasten die er veel voor betalen. MIjn ouders waren die dag ook gezellig mee. Nu weten zij ook wat een dagtocht allemaal inhoud. Daarna zijn we met z'n vieren (mijn ouders, Bart-Jan en ik) naar Travemunde gevaren. Dat ligt ongeveer 90 mijl verderop. Het was mooi weer en een geslaagd relaxed tochtje. In Travemunde kwamen in totaal 12 schepen, die allemaal mensen van één bepaald bedrijf aan boord kregen. Die mensen bleven 3 dagen en hadden een actief programma aan boord en op de kant. We hebben ze heel weinig gezien en hebben veel vrij gehad. Maar het was slecht geregeld en veel dingen kregen we op het laatste pas te horen, dat was best irritant... Donderdagmiddag gingen ze van boord om 16:00. Wij moesten vrijdag uiterlijk 14:00 weer in Kiel zijn. We hadden uitgerekend, dat als we gemiddeld 5 knopen (1 knoop=1 mijl per uur) zouden varen, we er 16 uur over zouden doen. Dus wij vertrokken met z´n tweetjes om 16:15 en eerst hadden we tegenwind, dus ging het maar langzaam, maar ´s nachts begon de wind te draaien en konden we een zeiltje zetten (ééntje maar, want je moest m ook in je eentje zetten...). Toen gingen we ineens 8 knopen. We hadden een soort wachtschema van 2 uur op en 2 uur af... Dat was best wel heel heftig. Vanmorgen lagen we om ongeveer 8:30 (16 uur in totaal!!!!) vast en zijn we gelijk gaan slapen. Ik snap niet hoe ik dat vroeger deed: hele nachten feesten enzo. Misschien worden we oud....
Aangezien er in augustus nog zoiets aankomt (dat we weer met z´n tweeen moeten varen van a naar b) schrijf ik dit berichtje. We moeten van maandag 15 tot en met donderdag 18 augustus van Bremerhaven naar Kiel varen. Wij gaan ervanuit dat dit reisje niet geboekt gaat worden. Als het tóch geboekt wordt gaat dat natuurlijk voor. Dus ik nodig jullie onder voorbehoud uit. Met twee mensen erbij zijn we alweer helemaal gelukkig! De kosten zullen ongeveer €50 per persoon zijn (afhankelijk van de hoeveelheid mensen en kosten voor eten en drinken en havengeld en diesel enzo).
Je moet dan zelf even uitzoeken hoe dat zit met (openbaar) vervoer enzo. We zijn namelijk geen reisbureau!!

Als je mee zou willen stuur ons ff een smsje of bel ons op: 0648078209 of 00491749368941.

Verder wens ik jullie allemaal mooi weer, veel plezier en ik hoop gauw weer iets te horen.

Veel liefs vanuit Kiel.

• 08 Juli 2005 - 21:41

Lenie:

Weer thuis na de heerlijke dagen op de Engelina bij de Kielerwoche en van Kiel naar Travemunde!
    Op de terugweg naar huis, trein 2 uur, auto 5 uur, de meeste tijd geslapen.. wind, zon en water geef ik de schuld. Dus ik kan best begrijpen dat jullie veeeel slaaaap.. nodig hebben!!
    Liefs mam

• 26 Juli 2005 - 11:47

PdS:

Beste Wieteke (en Bert-Jan) even een berichtje ut Snits. PdS is wederom verhuisd! We werken nu vanuit de Schoolstraat. Dus als jullie weer in Sneek voeten aan wal zetten dan niet meer naar het Hoogend komen voor een bakkie!

Verder...
    Hoe gaat het? Hoe bevalt het? Leuk? Of zijn er toch nog tegenvallers te melden. Leuke mensen ontmoet? ... en al nieuwe producten bedacht?

Groeten, Peter & Hilda (&kids)